اصغر جهانگیر بعنوان بازرس ویژه رئیس قوه قضائه منصوب شد
با حکمی که امروز آیت الله لاریجانی صادر کرد، حجت الاسلام خطیب بعنوان رئیس جدید حفاظت دستگاه قضا و رئیس پیشین حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه بعنوان مشاور و بازرس ویژه رئیس قوه قضائیه منصوب شد.
به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، اصغر جهانگیر که پیش از ریاست حفاظت قوه قضائیه، معاون این مرکز مهم حفاظتی کشور بوده، پس از رفتن الیاس محمودی به دلیل شایستگی به ان سمت منصوب شد.
بنابراین گزارش، جهانگیر که در کارنامه خود پرونده های بسیار مهمی را به سرانجام رسانده اکنون بعنوان بازرس ویژه رئس قوه قضائیه منصوب شده که قطعا دارای حساسیت خاص و ویژه ای است.
بررسی و پیگیری برخی پرونده های حساس و تنش زای سیاسی، پیگیری حقوقی و قضائی برخی پرونده های فساد مالی کلان که به دلیل حساسیت امکان اعلام آن نیست، پرونده فرار شهرام جزایری، انهدام باند جعل اسناد آرای دیوان عدالت اداری، انهدام و دستگیری تمام اعضای باند کارچاق کنی، جعل عنوان و جعل اسناد قضایی و همچنین نظارت دقیق بر عملکرد کارکنان و قضات دستگاه قضایی از جمله موارد دیگر اقدامات جهانگیر در این سمت بوده است.
تکمیلی:
مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید مهمترین رکن دستگاه قضایی صبح امروز با حضور مسئولان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، رئيس سابق حفاظت اطلاعات قوهقضاييه گفت: دفاع از حق و حقيقت، اجراي صحيح قانون و پيشگيري به جاي پيگيري از اولويت هاي حفاظت و اطلاعات در دستگاه قضا بودهاست.
اصغر جهانگير که بیش از 7 سال ریاست حفاظت قوه قوضائیه را بر عهده داشته گفت: دستگاه قضا در پي ايجاد عدالت در جامعه به وجود آمده و به دنبال برقراي عدالت در ابعاد مختلف است.
معاون اسبق حفاظت اطلاعات قوه قضائیه اعلام کرد: در مدت مدیریتم توانستیم بیش از چهار هزار و 163 قاضی را به سلاح گرم کمری برای محافظت از خود مسلح و چهار هزار کار چاق کن را دستگیر کنیم. اولویت این معاونت در این هفت سال دفاع از حق و حقیقت به هر قیمت، پیشگیری و برخورد قاطعانه با دلالی و کارچاق کنی بوده است.
وی افزود: در این سالها توانستیم سایت کوثر را برای ارتباط میان دادگستریهای کشور و جمع آوری اطلاعات ایجاد کنیم و ده ها هزار خبر از این سایت به صورت آن لاین ارسال شده است.
همچنین 474 هزار نامه و مکاتبات از طریق سیستم نرم افزاری دبیرخانه در این سالها ارسال و مراسلات شده است. ایجاد بانک اسناد و مدارک مرکز هم برای نخستین بار انجام شد که از طریق آن توانستیم سوابق تمامی کارکنان و قضات قوه قضائیه در سراسر کشور را آرشیو کرده و حتی سیر تحولات هر کدام را از بدو ورود تا بازنشستگی رصد کنیم. البته تمامی این مکاتبات به صورت کد و رمز گذاری بود تا موجب ایجاد شایعه و رسوخ اطلاعات نشود.
معاون تودیع شده حفاظت اطلاعات قوه قضائیه اظهار داشت: راه اندازی 100 ستاد خبری در دادگستریهای کشور، مجهز کردن 189 ساختمان از 850 ساختمان قوه قضائیه در کشور، ایجاد شناسنامه حفاظتی برای 796 ساختمان و برگزاری دوره های حفاظتی برای 700 قاضی بخشی از عملکرد این معاونت بوده است.
جهانگیر گفت: در این سالها توانستیم 4 هزار کارچاق کن و دلال در دادگاهها را شناسایی و دستگیر کنیم. همچنین چهار هزار و 163 قاضی را هم برای محافظت از خود مسلح کردیم.
وي افزود: دستگاه حفاظت اطلاعات با رعايت ضوابط قانوني و حفظ استقلال و صيانت از قوه و به منظور حفاظت از اسناد و مدارک و اماکن قوه قضاييه شکل گرفته است.
جهانگير با اشاره به محورها و سياست هاي در طول هفت سال گذشته تصريح کرد: دفاع از حق و حقيقت واجراي صحيح قانون، پيشگيري به جاي پيگيري، تلاش براي ايجاد اميدواري در ميان ارباب رجوع نظاير آن از اولويت هاي حفاظت اطلاعات در دستگاه قضا بود.
وي درباره خلاصه اقدامات مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاييه خاطر نشان کرد: جمع آوري اخبار و اطلاعات از طريق راه اندازي سايت کوثر و اخذ دهها خبر به صورت آنلاين، راه اندازي نرم افزار دبير خانه، تشکيل بانک اطلاعات مرکز، راه اندازي ستادهاي خبري در سازمانهاي وابسته به قضا، انجام بازرسي هاي مستمر و مبارزه با جرايم سازمان يافته از اهم فعاليت هاي اين مرکز در دستگاه قضا بوده است.
معاون اسبق حفاظت اطلاعات قوه قضائیه اعلام کرد: در مدت مدیریتم توانستیم بیش از چهار هزار و 163 قاضی را به سلاح گرم کمری برای محافظت از خود مسلح و چهار هزار کار چاق کن را دستگیر کنیم. اولویت این معاونت در این هفت سال دفاع از حق و حقیقت به هر قیمت، پیشگیری و برخورد قاطعانه با دلالی و کارچاق کنی بوده است.
وی افزود: در این سالها توانستیم سایت کوثر را برای ارتباط میان دادگستریهای کشور و جمع آوری اطلاعات ایجاد کنیم و ده ها هزار خبر از این سایت به صورت آن لاین ارسال شده است.
همچنین 474 هزار نامه و مکاتبات از طریق سیستم نرم افزاری دبیرخانه در این سالها ارسال و مراسلات شده است. ایجاد بانک اسناد و مدارک مرکز هم برای نخستین بار انجام شد که از طریق آن توانستیم سوابق تمامی کارکنان و قضات قوه قضائیه در سراسر کشور را آرشیو کرده و حتی سیر تحولات هر کدام را از بدو ورود تا بازنشستگی رصد کنیم. البته تمامی این مکاتبات به صورت کد و رمز گذاری بود تا موجب ایجاد شایعه و رسوخ اطلاعات نشود.
معاون تودیع شده حفاظت اطلاعات قوه قضائیه اظهار داشت: راه اندازی 100 ستاد خبری در دادگستریهای کشور، مجهز کردن 189 ساختمان از 850 ساختمان قوه قضائیه در کشور، ایجاد شناسنامه حفاظتی برای 796 ساختمان و برگزاری دوره های حفاظتی برای 700 قاضی بخشی از عملکرد این معاونت بوده است.
جهانگیر گفت: در این سالها توانستیم 4 هزار کارچاق کن و دلال در دادگاهها را شناسایی و دستگیر کنیم. همچنین چهار هزار و 163 قاضی را هم برای محافظت از خود مسلح کردیم.
وي افزود: دستگاه حفاظت اطلاعات با رعايت ضوابط قانوني و حفظ استقلال و صيانت از قوه و به منظور حفاظت از اسناد و مدارک و اماکن قوه قضاييه شکل گرفته است.
جهانگير با اشاره به محورها و سياست هاي در طول هفت سال گذشته تصريح کرد: دفاع از حق و حقيقت واجراي صحيح قانون، پيشگيري به جاي پيگيري، تلاش براي ايجاد اميدواري در ميان ارباب رجوع نظاير آن از اولويت هاي حفاظت اطلاعات در دستگاه قضا بود.
وي درباره خلاصه اقدامات مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاييه خاطر نشان کرد: جمع آوري اخبار و اطلاعات از طريق راه اندازي سايت کوثر و اخذ دهها خبر به صورت آنلاين، راه اندازي نرم افزار دبير خانه، تشکيل بانک اطلاعات مرکز، راه اندازي ستادهاي خبري در سازمانهاي وابسته به قضا، انجام بازرسي هاي مستمر و مبارزه با جرايم سازمان يافته از اهم فعاليت هاي اين مرکز در دستگاه قضا بوده است.

با توکل به خدای قادر متعال تحقق آرمان های حرفه سردفتری جز با تولید ایده, تلاش برای فراهم آوردن زمینه اجرای ایده در سایه مدیریتی کارآمد,سالم,شجاع و دلسوز محقق نمی گردد.دفاتر اسناد رسمی از دیر باز به عنوان تنها مرجع صلاحیتدار تنظیم اسناد رسمی بوده و هست. اعتبار.آثار و مزیتهایی که قانونگذار به حق برای اسناد رسمی قایل شده است بسیار منحصر به فرد است.کدام سند و کاغذ توان ادعای برابری با اسناد رسمی را دارد؟ظرفیت کدام دستگاه دولتی یا خصوصی در اجرا نمودن تئوری بهداشت قضایی و قضا زدایی به اندازه دفاتر اسناد رسمی است؟کدام دستگاه دولتی و خصوصی به اندازه دفاتر اسناد رسمی در قبال حقوق سایر دستگاهها متعهد و مکلف است؟کدام دستگاه دولتی یا خصوصی با این حمایت اندکی که از دفاتر اسناد رسمی به عمل می آید توان انجام خدماتی نظیر دفاتر اسناد رسمی را دارند؟ایجاد و تقویت اتحاد واقعی میان دفاتر اسناد رسمی و نمایاندن آن به جامعه و تمام دستگاهها وظیفه ای بسیار خطیر است.تقویت تعامل با مجموعه ثبت اسناد و املاک و ایجاد فرصتهای این تعامل.اطلاع رسانی حرفه ای و شفاف.پیگیری مطالبات تمام همکاران.دفاع از حقوق مسلم دفاتر اسناد رسمی.تقویت آیین رفتار حرفه ای.تلاش در راستای شفاف سازی.شایسته سالاری و ایجاد فضای علمی برای ارایه و تبادل نظر تمام همکاران در سراسر کشور بخشی از اهداف قلم سلیم است.قلم سلیم یه هیچ گروه و دسته ای تعلق ندارد و تنها با شعار قانون گرایی.شفافیت و اعتقاد به اصول اعتقادی.اخلاقی و حرفه ای به منافع تمام همکاران در سراسر کشور می اندیشد و امیدوار است تا بتواند تجارب و دانش شما را برای استفاده تمام همکاران به بهترین وجه میزبان باشد.از تمام متعهدین به حرفه سردفتری.صاحبان قلم و اندیشه متواضعانه برای حضور در شورای مدیریت و سردبیری قلم سلیم دعوت به عمل می آورم و دست تمام فرهیختگان این حرفه را به گرمی می فشارم.درج هر گونه مقاله و نظر همکاران دلیل بر تایید آن نظرات از سوی قلم سلیم نیست و هر گونه مسوولیت آن متوجه نگارنده مطلب است.استفاده از مطالب قلم سلیم با ذکر منبع مورد امتنان است.قلم سلیم را از خود و برای خود بدانید.