حلول سال جدید مبارک باد.

نرم نرمک می رسد اینک بهار
بوي باران، بوي سبزه، بوي خاک

شاخه‌هاي شسته، باران خورده پاک
آسمان آبي و ابر سپيد
برگهاي سبز بيد
عطر نرگس، رقص باد
نغمه شوق پرستوهاي شاد
خلوت گرم کبوترهاي مست
نرم نرمک ميرسد اينک بهار
خوش به حال روزگار ...
خوش به حال چشمه ها و دشتها
خوش به حال دانه ها و سبزه ها
خوش به حال غنچه هاي نيمه باز
خوش به حال دختر ميخک که ميخندد به ناز
خوش به حال آفتاب ؛
نرم نرمک ميرسد اينک بهار
خوش به حال روزگار ...
خوش به حال روزگار ...

 شروع فصلی دیگر از بهار طبیعت را تبریک عرض می نماییم و امیدواریم در سال جدید انتظار فرج به پایان برسد.

از خداوند عزیز سعادت،سلامت،شادكامي،بركت و رفع حاجات و برطرف شدن گرفتاريهاي شما عزيزان را خواستاريم و آرزرومنديم به بركت وجود نازنين حضرت علي ابن موسي الرضا (ع)،سالي سراسر موفقيت و پيروزي در انتظار ايران زمين باشد.

مبارك باد نوروز و سرافراز باد ايراني

پرونده هاي راکد مالياتي آخرين نفس ها را مي کشند

با اجراي طرح هاي مکانيزاسيون نظام مالياتي، فيزيک پرونده هاي مالياتي به مرور از بايگاني ها محو مي گردد، اما نحوه امحاء پرونده هاي مالياتي نيز فرايندي سيستماتيک و اداري است که مي بايد با نظارت مجاري ذيربط صورت گيرد. سازمان امور مالياتي در سال 89 نسبت به امحاء بيش از هشت تن پرونده هاي زائد و راکد مالياتي اقدام کرد که اين امر منجر به آزادسازي حدوذ شش هزار متر مربع فضاي اداري شد. به گزارش رسانه مالياتي ايران، گسترش و توسعه فعاليت ها و افزايش تبادلات سازماني باعث مي شود تا حجم زيادي از پرونده ها و اسناد براي سازمان ها ايجاد شود که اين امر معضلاتي چون دشواري دسترسي به اسناد، کندي بازيابي آنها و از همه مهم تر هزينه هاي سنگين نگهداري را در بردارد. بر اساس اين گزارش، سازمان امور مالياتي کشور بنا به ضرورت، تعاملات گسترده اي را با موديان مالياتي ايجاد نموده و به تبع آن حجم وسيعي از پرونده ها و اسناد و اوراق مالياتي در ادارات امور مالياتي تشکيل شده، که به مرور زمان آن دسته از پرونده هايي که بدهي مالياتي آنها وصول گرديده و عمدتا مورد نياز ادارات امور مالياتي نمي باشند، در سطح بايگاني ها و واحدهاي مالياتي انباشته شده که اين امر نه تنها باعث اشغال فضاي اداري شده است بلکه مشکلات و نارسايي هاي ديگري را نيز به دنبال داشته است. صرف زمان زياد پرسنل در نگهداري و بازيابي اسناد، نگراني هاي ناشي از حفظ و امنيت اسناد، هزينه هاي خريد و نگهداري تجهيزات مناسب براي بايگاني فيزيکي اسناد، شيوع امراض گوناگون و اشغال حجم زيادي از فضاي فيزيکي ادارات براي نگهداري از آنها، عدم استخراج بهنگام گزارش هاي آماري و مديريتي و نيز عدم امکان ارائه اطلاعات به موقع براي سطوح بالاي مديريتي از جمله نارسايي ها و مشکلاتي است که عدم امحاء اين اسناد و مدارک زائد و راکد ايجاد کرده بود. گفتني است، زماني که کليه اقدامات لازم بر روي پرونده ها و اسناد انجام شده باشد و فعاليت يا ضرورتي که منجر به ايجاد آنها گرديده، تمام و کامل شود و در صورتي که پرونده هاي مورد نظر در مراجع قانوني و قضايي مطرح نبوده و همچنين مورد نياز دستگاه نباشد ارزش اوليه آنها پايان يافته و با توجه به اينکه نگهداري فيزيکي اين اسناد، مشکلات بسياري را براي سازمان به دنبال خواهد داشت، لازم است پس از بازبيني، ارزشيابي و انجام ساير مراحل قانوني نسبت به امحاء آنها اقدام نمود. بر اين اساس، سازمان امور مالياتي کشور از نيمه دوم سال 88 تا پايان سال 89 با تمام توان خود نسبت به تحقق اين امر خطير اقدام نموده است. پيش از آغاز فرايند امحاء اسناد، نيروهاي معرفي شده براي اين منظور در سراسر کشور آموزش هاي لازم را فراگرفته و پس از برگزاري دوره هاي آموزشي مختلف در سراسر کشور (1812 نفر ساعت آموزش) و با 23660 نفر کار ساعت و صرف 5/4 ماه وقت جهت بازبيني پرونده هاي مالياتي هر اداره کل، حدودا 2290 کيسه اسناد، اوراق و پرونده هاي راکد و زايد مالياتي شامل 296/446/2 جلد پرونده مالياتي امحاء شد که اين اقدام منجر به آزادسازي 6321 متر مربع فضاي اداري گرديده است. بر اساس اين گزارش، اوراق و پرونده هاي مذکور جمعا با تناژ 810942 کيلوگرم پس از تنظيم صورتجلسات مربوطه به نمايندگان سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران تحويل و جهت بازيافت مجدد به کارخانجات کاغذسازي ارسال گرديده است.

فراگيري امضاي ديجيتال تا پايان برنامه پنجم

امضاي ديجيتالي يكي از اطلاعات قابل ذخيره برروي كارت هوشمند ملي است و هر فرد مي‌تواند در انتهاي برنامه پنجم توسعه با درخواستي صاحب امضاي ديجيتالي شود.

به گزارش (ايسنا)، دكتر رضا تقي‌پور با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران اظهار كرد: امضاي ديجيتال يكي از ابزارهاي اصلي براي احراز هويت و اعتبار بخش در فضاي مجاز است و هر كسي بخواهد فعاليت حقوقي و جدي در اين فضا داشته باشد كه نياز به تعامل و شناسايي طرفين و اعتماد متقابل باشد، بايد حضور داشته باشد.

وي گفت: ريشه اصلي امضاي ديجيتالي در اين حوزه در وزارت بازرگاني تعريف شده و كساني كه مي‌خواهند در حوزه تجارت الكترونيكي فعاليتي داشته باشند، احراز هويت خودشان، مدارك و اسناد آن‌ها توسط مراكز مياني امضاي ديجيتال و دفاتر ثبت امضاي ديجيتال كه زير نظر وزارت بازرگاني است اعطا مي‌شود و مي‌توانند اين امضا را به زيرمجموعه‌هاي خود انتقال دهند.

وزير ارتباطات درباره درخواست شركت‌هاي خصوصي براي دريافت امضاي ديجيتال اظهار كرد: اين مجوز براي وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات بود كه اين امضاها را براي دريافت مجوز براي مجموعه‌هاي مرتبط با خودشان مي‌توانند به دفتر مراجعه و امضاي ديجيتالي دريافت كنند كه شركت‌هاي PAP ارايه‌دهنده خدمات پستي و ارتباطي يك نمونه از آن‌هاست و قبلا مجوز خود را از اين وزارتخانه كسب كرده‌اند.

تقي‌پور ادامه داد: به‌صورت تخصصي، موضوع امضاي ديجيتالي پيگيري مي‌شود و مردمي هم كه با اين شركت‌هاي خصوصي در ارتباط هستند، اگر موضوع‌شان در ارتباط با فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات باشد، مي‌توانند امضاي ديجيتال را از اين وزارتخانه دريافت كنند.

او درباره تاخير در كاهش 20 درصدي قيمت پهناي باند نيز تصريح كرد: ما اين موضوع را هم در مجمع شركت زيرساخت‌ و هم در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات مصوب كرديم اما يك روالي دارد كه بايد طي شود و اميدواريم كه در روند آن تسريع شود.

وزير ارتباطات افزود: براي اعمال كاهش 20 درصدي قيمت پهناي باند در نيمه اول فروردين‌ماه، بايد آمادگي شركت‌هاي ارائه دهنده خدمات اينترنتي نيز لحاظ شود كه اميدواريم هر چه زودتر اين روند به سرانجام برسد.
تقي‌پور در پايان در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه تا سال 95 همه ايراني‌ها داراي امضاي ديجيتال خواهند شد؟ " گفت: در انتهاي برنامه پنجم كساني كه درخواست كنند، مي‌توانند امضاي ديجيتال دريافت كنند زيرا يكي از اطلاعاتي كه در كارت هوشمند ملي ذخيره خواهد شد، همين امضاي ديجيتال خواهد بود.

امضاء تفاهم نامه اطلاعات...

به گزارش دفتر روابط عمومی وهمکاری های بین الملل ،در این جلسه آقای دکترناظمی اردکانی معاون وزیر ورئیس سازمان ثبت احوال کشور پس از تبریک میلاد حضرت امام حسن عسکری وشادباش پیشاپیش بمناسبت سال جدید وهمچنین عرض خرسندی از خیزش جهان اسلام وبه امید پیروزی هرچه سریعترآنها گفتند : ما مدتهای مدیدی بود این توفیق را خواستار بودیم تا با سازمان ثبت اسناد کشور که همکاری خوب ونزدیکی باآن وجود دارد را در غالب یک تفاهم نامه که با یک فن آوری همراه است را هموار سازیم .قطعأ تفاهم نامه ای که امروز به امضاء می رسد به این هدف کمک خواهد کرد وهمکاران ما دراین رابطه اقداماتی را شکل داده اندکه انشاا... زمینه آن را دراولین فرصت فراهم خواهند کرد.
ایشان اذعان داشتند : با سروری که در سازمان ثبت اسناد مستقر می شود ،اجازه دسترسی به اطلاعات برخط از طریق آن صورت می گیرد.
آقای دکتر کرمی معاون اسناد هویتی پس از خوش آمدگویی وتبریک سال نو به صورت اجمالی از مأموریتهای سازمان اعم از مأموریتهای کلان ،ساختار سازمان ثبت احوال ،ثبت وقایع حیاتی و... را برشمردند.
وی افزود: سازمان ثبت احوال کشور یکی از نادرترین سازمانها است که دارای پایگاه اطلاعات جمعیت کشور بوده و خدماتش از طریق ادارات ثبت احوال ،دفاتر خدمات ثبتی غیر دولتی ،دستگاههای اداری ،اقتصادی ،سیاسی ،انتظامی وامنیتی کشور وغیره صورت می گیرد .ایجاد نظام جامع شناسی ایرانیان ،آرشیو الکترونیک اسناد هویتی ،صدور اتقان اسناد ومدارک هویتی ایرانیان یکی دیگر از وظایف سازمان است.
جناب آقای طریقت هم در این جلسه گفتند:  کاربردهای اصلی کارت هوشمند ملی اعم از کارت شناسایی ،تصدیق هویت وامضای دیجیتال می باشدوما امیدواریم با اجرای موفق وبه موقع کارت، ایجاد فضای امن برای مردم فراهم گردد.
آقای تویسرکانی ،معاون قوه قضائیه ورئیس سازمان ثبت اسناد کشورنیز ضمن پس از تشکر از فراهم نمودن چنین جلسه ای گفتند: ما به هر حال ناچاروناگزیراز این هستیم که فن آوری های خود را به خدمت بگیریم اگر دستگاههای اداری خصوصأسازمان ثبت احوال وثبت اسناد بخواهند بهره وری وپاسخگویی مناسب در شأن نظام مقدس اسلامی را داشته باشیم ،باید به فن آوریها ی نوین مجهز شویم.
ایشان درضمن از همکاری سازمان ثبت احوال کشوربا سازمان ثبت اسناد برای اقدامات صورت گرفته وفراهم کردن محیط مجازی برای رفع هر گونه جعل وتخلف اسناد وکاهش هزینه ها برای دولت  تشکر کرد. 

نظر شما چيست؟

همكار محترم

اگر قرار باشد صلاحيت دفاتر اسناد رسمي افزايش يابد، با توجه به واقعيات جامعه و تشكيلات قوه قضاييه و امكانات و تشكيلات و توان دفاتر اسناد رسمي، انجام چه اموري را مي توان به عنوان صلاحيتهاي جديد دفاتر اسناد رسمي در نظر گرفت؟

ادامه تلاش ناكام برخي جرايد عليه دفاتر اسناد رسمي

درحالي كه موضوع نقل و انتقال خودرو درلايحه اخذ جرايم راهنمايي و رانندگي به سرانجام رسيد و شوراي نگهبان بر نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمي مهر صحت گذارد، امروز در برخي جرايد از جمله روزنامه جمهوري اسلامي اخبار كذبي به نقل از سخنگوي شوراي نگهبان منتشر نمودند.

بر اساس اين اخبار ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمي از نظر شوراي نگهبان خلاف قانون اساسي و اصل 85اين قانون تشخيص داده شده است!!!

هر چند اين اخبار خلاف واقع است اما اين نكته نشان مي دهد حتي در حال حاضر عده اي در تلاش برا ي ارايه اخبار غلط و مغرضانه به مردم در اين موضوع هستند.چرا كه اين موضوع در 2هفته قبل به تاييد شوراي نگهبان رسده است. 

همکاران عزیز

مهلت پلمب دفتر مشاغل(فرم جدید)درآمد عملکرد سال۹۰فقط تا پایان اسفــــــــند ماه می باشددفتر درآمد و هزینه را از تهیه فرمایید و در حوزه مالیاتی خود آن را پلمب نمایید.در غیر این صورت مشمول جریمه ۲۰٪ خواهید شد.

به زودی خدمات بر اساس کدپستی مندرج در کارت ملی ارایه خواهد شد

در هفتمین جلسه شورای راهبردی آمار و اطلاعات جمعیتی، موضوع ارایه خدمت بر اساس کدپستی مندرج در کارت ملی مورد بررسی قرار گرفت.
بنا بر این گزارش، هفتمین جلسه شورای راهبردی آمار و اطلاعات جمعیتی در تاریخ 21/12/89 با حضور ریاست محترم سازمان ، معاونین ، مشاورین ، مدیران کل ذیربط و آقای قائمی معاون مرکز آمار ایران ، آقای دکتر محمودی رئیس مرکز پژوهشهای جمعیتی آسیا و اقیانوسیه تشکیل گردید .
در این جلسه که به موضوع تولید آمار مهاجرت و ثبت تغییر نشانی هموطنان پرداخته شد مقرر گردید برای اطلاع مردم از اهمیت اعلام تغییر نشانی اطلاع رسانی شود و اینکه در آینده ای نزدیک کلیه خدمات براساس کد پستی مندرج در کارت شناسائی ملی صورت گیرد .

رد اصلاح تبصره ماده 58 و اضافه شدن برخی امور ثبت شرکتها به صلاحیت دفاتر اسناد رسمی

ظاهرا و بر اساس اخبار واصله قوه قضاييه با اصلاح تبصره ماده 58  مخالفت نموده است.همچنين با واگذاري بخشي از اختيارات ثبت شركتها به صلاحیت دفاتر اسناد رسمی كه در راستاي افزايش صلاحيت دفاتر اسناد رسمي در نظر گرفته شده بود نيز مخالفت به عمل آمده است.

لذا چنان چه اين دوموضوع صحت داشته باشد که قريب به يقين صحيح است، حق التحرير اسناد غير منقول همچنان به ماخذ قيمت منطقه بندي دارايي محاسبه و وصول مي گردد. از سوي ديگر عمده افرايش صلاحیت دفاتر اسناد رسمي که در بخش ثبت شركتها در نظر گرفته شده بود نیز منتفی گردید.

 با توجه به اجراي هدفمندي يارانه ها و افزايش هزينه هاي جاري دفاتر اسناد رسمي و كانون سردفتران و دفترياران ادامه اين وضع در كنار فشار اقتصادي بر دفاتر اسناد رسمي زمينه بسياري از مسائل ديگر نيز در دفاتر به وجود خواهد آمد.از سوي ديگرتاخير در ابلاغ تعرفه هاي جديد حق التحرير نيز همچنان دفاتر اسناد رسمي را درفشار صدچندان گذارده است.اميدواريم روزي هزينه دفاتر اسناد رسمي هم در زمره هزينه مردم قرار گيرد. 

اولين سالگرد فعاليت قلم سليم بر صاحبان قلم سليم مبارك باد.

۲۰/۱۲/۸۹ ، اولين سالگرد فعاليت قلم سليم بر صاحبان قلم سليم مبارك باد.

سال گذشته نياز به فضايي متفاوت( از نگاه خودم) در فضاي مجازي را احساس نمودم.

لذا به فكر راه اندازي سايت يا وبلاگي افتادم تا بتوانم در حد توان به اطلاع رساني همكاران كمك بنمايم و بدين منظور انگيزه فراواني داشتم.با تعدادي از همكاران گرامي كه افتخار حضور آنها را در شوراي سردبيري كماكان دارم، مشورت نمودم و بر اين كار نيز مصمم تر شدم.

در تمام يك سال گذشته زمان بسياري را براي به روز نگه داشتن وبلاگ به ويژه در مواقع حساسا و مورد نياز همكاران سپري نمودم و همكاران عزيز و ارجمندي در اين راه مرا ياري نمودند كه از تمام آنها كمال تشكر و امتنان را دارم.

اين فضا نيز مانند تمام فضاهاي ديگر موافقان و مخالفان خاص خود را دارد كه نظر تمام اين برگواران راهگشاي ما بوده است.در 365روز گذشته در قلم سليم بيش از 400عنوان مطلب براي همكاران به نمايش درآمده است و تا امروز بازديدكنندگان اين فضاي نوپا به بيش از 000/4۱نفر رسيده باشد.

ازمورخ  4/12/88 تا 19/12/89 كثيري پيام قابل نمايش ارسال شده است كه در پستهاي مختلف قابل رويت است.بيش از 500نظر خصوصي و غير قابل نمايش ارسال گرديده است كه اكثريت اين پيامها لطف و محبت همكاران و برخي نيزانتقاد و پيشنهاد است كه نظر هر دو گروه فوق روي چشمان ما جاي دارد.

البته در چند مدت اخير و پس از درج دو مطلب در خصوص چاپگرهاي دفاتر اسناد رسمي و انتشارات سرخ ۶پيام تهديد و توهين نيز براي قلم سليم شد كه فرستندگان آن به وضوح قابل تشخيص اند و بي اهميت.

در سال گذشته از انتقادات و پيشنهادات و محبت بسياري از همكاران نهايت استفاده را برده ايم و سعي در تامين نظر تمام دلسوزان اين حرفه را داشتيم وكه اميدواريم  در اين راه موفق بوده باشيم.

قريب به 380پيام الكترونيكي همكاران براي قلم سليم ارسال شد كه تمام آنها را بر ديده منت و دل جاي مي دهيم و بسياري از آنها را در عمل اجرا نموديم و از پاسخ ندادن الكترونيكي به بسياري از انها عذر خواهيم.

از تمام همكاران بزرگوارم كه در يك سال گذشته مارا در پيشبرد اهداف مورد نظر ياري رساندند متشكريم و اگر درج مطلبي باعث تكدر خاطر همكار سردفتر يا دفترياري شده است با تواضع تمام از آنها طلب عفو و حلاليت وبخشش مي نماييم و از يكايك اين عزيزان عذرخواهي مي كنيم.

از پيشكسوتان فضاي مجازي در حرفه سردفتري نيز كمال تشكر و قدرداني را دارم، چرا كه اين عزيزان با اين فضاي تازه متولد شده با بزرگواري برخورد داشته اند و من نيز منت دار اين عزيزان هستم. 

در انتها بار ديگر از همكاران سردفتر يا دفتريار عزيزي كه احيانا از درج مطلبي در قلم سليم به رنج آمده اند حلال واري مي طلبيم و از عذرخواهي با درج نام و مطلب نيز باكي نداريم و آن را وظيفه خود مي دانيم.

اميدواريم با نصايح و انتقادات و پيشنهادات خود ايرادات قلم سليم را بر طرف فرماييد و عيبهاي آن را به خوبي خود ناديده انگاريد.اميدواريم در سال جديد با مطالبي سنجيده تر و اطلاع رساني صحيح تر و صريح تر رضايت حداكثري همكاران را از اين فضا فراهم آوريم.

افتتاح پورتال اطلاعات پايه كانون سردفتران

پایگاه اطلاعات کانون سردفتران و دفتریاران از روز  یک شنبه  ۹/۱۲/۸۹ فعالیت خود را اغاز نمود.به همت همکاران تلاشگر دفتر انفورماتیک کانون سردفتران و دفتریاران این پایگاه به منظور به روز رسانی و  امکان اصلاح مداوم  با استفاده از کدهای اختصاصی که برای همکاران از طریق سیستم پیام کوتاه ار سال شده و یا خواهد گردید،رسما افتتاح شد.

از همكاران استدعا داريم به منظور تكميل اين مشخصات به آدرس اين سايت www.notarycenter.ir  مراجعه نماييد.

از اين اقدام به جا و مورد نياز انفورماتيك كانون سردفتران و تلاش مستمر كليه همكاران اين واحد به خصوص جناب آقاي ميراب زاده مدير محترم اين واحد متشكريم.

استاد ابوالقاسم گرجي درگذشت

دكتر ابوالقاسم گرجي، مجتهد، استاد دانشگاه و نويسنده، همزمان با اذان ظهر امروز (شنبه 7 اسفند) درگذشت.

به گزارش خبرگزاري فارس، استاد ابوالقاسم گرجي ظهر امروز به دليل كهولت سن درگذشت.

بنا بر اعلام روابط عمومي فرهنگستان علوم جمهوري اسلامي ايران، دكتر ابوالقاسم گرجي دوم فروردين سال 1300 در تهران متولد شد. وي در سال 1306 به مكتبخانه رفت و در سال 1313 تحصيلات حوزوي را آغاز كرد و در اوايل سال 1323 براي تحصيل در فقه و اصول به نجف اشرف رفت. از استادان ايشان مي‌توان به آقايان شيخ محمد حسين بروجردي، شيخ محمدرضا تنكابني، شيخ محمد كاظميني و ديگر موارد نام برد.

وي پس از اينكه در سال 1330 به تهران مراجعت كرد، به تدريس در سطوح عاليه و خارج فقه و اصول مشغول شد. از سال 1332 دكتر گرجي به تحصيل در فقه و مباني حقوق اسلامي در دانشكده الهيات پرداخت. در سال 1335 تحصيل در دوره دكتراي فلسفه و حكمت اسلامي را آغاز كرد و از همان زمان نيز در همان دانشكده به تدريس پرداخت. پس از آن نيز به تدريس دوره دكتري حقوق خصوصي و حقوق جزا در دانشگاه تهران مشغول بود.

علاوه بر تدريس، وي مجري و محقق تعداد زيادي از طرح هاي پژوهشي دانشگاه تهران بوده است. از وي تاكنون بيش از صد مقاله و بيست عنوان كتاب چاپ شده كه از بين آنها دو كتاب به عنوان كتاب سال انتخاب شده است. دكتر گرجي در دوران تدريس به عنوان استاد نمونه، استاد ممتاز، پژوهشگر برجسته دانشگاه و پژوهشگر نمونه كشور شناخته شده و همچنين نشان درجه1 دانش را دريافت كرد.

از كتاب‌هاي او مي‌توان به «مسايل هامّه من مسائل الخلاف»، تصحيح و تعليق و تحقيق «ذريعه» سيدمرتضي در علم اصول فقه در دو جلد، تصحيح جلد اول و دوم كتاب «تفسير جوامع الجامع» طبرسي (برگزيده كتاب سال)، ترجمه و تلخيص كتاب «عدة الاصول»، «حقوق اسلامي»، و «قياس استنباط» اشاره كرد.

گفتني است ايشان چهره ماندگار كشور و دارنده نشان درجه يك دانش از رييس جمهور در مراسم مشترك فرهنگستان ها به عنوان برگزيده فرهنگستان علوم ايران و دارنده جايزه جشنواره بين المللي خوارزمي را از آن خود كرده بودند و شاگرد آيت الله عظمي خويي بودند.

پيكر اين مرحوم دوشنبه، 9 اسفند، از مقابل منزلش يا مسجد قباد تشييع و در حرم حضرت عبدالعظيم به خاك سپرده مي‌شود.

همایش بزرگ "جایگاه دفاتر اسناد رسمی...

جامعه سردفتران و دفتریاران خراسان جنوبی با همکاری کانون سردفتران و دفتریاران کشور همایش بزرگ "جایگاه دفاتر اسناد رسمی در نظم حقوقی کنونی" را برگزار می کند.

  به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، این همایش با حضور جناب دکتر تویسرکانی،معاون قوه قضاییه و ریس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روسای کانون ها و جوامع سردفتری، اعضای هیات مدیره کانون سردفتران مرکز و سردفتران و دفتریاران خراسان جنوبی، یازدهم و دوازدهم اسفند ماه سال جاری، در محل این جامعه در شهر بیرجند برگزار خواهد شد.

  دیدار رییس سازمان ثبت با سردفتران و دفتریاران استان، سخنرانی اساتید دانشگاه و نخبگان سردفتری، افتتاح ساختمان جامعه خراسان جنوبی و دفترR.A  این استان از جمله برنامه های جانبی این همایش است.

میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی(ص)وحضرت امام جعفر صادق (ع)مبارک باد.